ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗς

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΕΡΕΘΙΣΤΟ ΕΝΤΕΡΟ


Η λειτουργία της κένωσης δεν γίνεται σωστά, αν δεν είναι ισχυροί οι κοιλιακοί μύες και όσοι βρίσκονται το κάτω τμήμα της λεκάνης, καθώς απαιτείται ταυτόχρονη και ισχυρή σύσπαση των ομάδων των μυών που περιβάλλουν το έντερο. Στα άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, η πιο συνηθισμένη αιτία δυσκοιλιότητας είναι τα φάρμακα.
    Ολα τα αγχολυτικά και τα ψυχοφάρμακα προκαλούν έντονη δυσκοιλιότητα ελαττώνοντας την κινητικότητα του εντέρου. Διουρητικά και αντιυπερτασικά έχουν παρόμοιες παρενέργειες, καθώς και αντιόξινα για την αντιμετώπιση του έλκους.
   Δεν υπάρχει άτομο που να παραπονιέται για δυσκοιλιότητα, αν παίρνει αρκετές φυτικές ίνες, προτιμά τους υδατάνθρακες, πίνει άφθονο νερό και κάνει γυμναστική. Η διατήρηση της καλής συνήθειας να επισκεπτόσαστε την τουαλέτα σε τακτικές ώρες είναι το επόμενο βήμα για να μην υπάρχουν ενοχλήσεις από το έντερο. Τα καθαρτικά καλό είναι να αποφεύγονται, επειδή το έντερο τα συνηθίζει και συνεχώς απαιτεί μεγαλύτερες δόσεις, για να ενεργοποιηθεί. Αθώα καθαρτικά δεν υπάρχουν. Ολα έχουν παρενέργειες.
     Από την άλλη, το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου ταλαιπωρεί κυρίως ανθρώπους που ζουν υπό πίεση και κυρίως γυναίκες. Το κλειδί για την αντιμετώπιση είναι η εύρεση της αιτίας και στη συνέχεια η αποτελεσματική θεραπεία. Η διατροφή αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Αν και πολλοί γιατροί αρνούνται τη συσχέτιση κακών διατροφικών συνηθειών και ευερέθιστου εντέρου, ασθενείς παραπονιούνται για έξαρση των συμπτωμάτων έπειτα από κατανάλωση ορισμένων τροφών. Στην περίπτωση αυτή οι τροφές χωρίζονται σε εχθρικές και φιλικές για το έντερο.
     Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν όσες τροφές αυξάνουν την κινητικότητα, όπως τροφές με πολλές φυτικές ίνες. Επίσης, τα ξινά φρούτα (π.χ. εσπεριδοειδή), τα γλυκά, τα βιομηχανοποιημένα ή συντηρημένα τρόφιμα. Το αλκοόλ, ο καφές, το ξίδι, οι λιπαρές σάλτσες, τα καρυκεύματα, τα γαλακτοκομικά. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν το ρύζι, το κοτόπουλο, τα ψάρια, τα βρασμένα λαχανικά, τα φρούτα που δεν είναι όξινα, τα αβγά, το κρέας και το ελαιόλαδο. Οταν η κρίση περάσει, καλό είναι να προσθέσετε στη διατροφή σας και τις υπόλοιπες τροφές σε μικρές ποσότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου